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zorg.ch
#54978 by @ 26.10.2004 00:27 - nach oben -
Mer chas au ĂŒbertriebĂ€ mit dĂ€ Zahl PI
zorg.ch
#54982 by @ 26.10.2004 00:50 - nach oben -
isch sicher en scherzkeks, e mp3-datei als rm z'tarne...
aber i chas etz leider noed gad inezieh.

aber vo waege uebertribe mit pi... i bi e der meinig, dass die, wo sich ab pi eis abgeiled, eifach nuet gschnallt haend. pi isch jo scho schoe und recht, aber wenn mer sich ab naebis ein abgeile wott, wueri etz ehner e neh... e wird schliesslich noed umsuesch au als die "natuerlichscht zahl" bezeichnet.
i waer au no e option, au wenn da es ehner kuenschtlichs produkt isch - aber schlussendlich machts eifach z'viel sinn zum drueber lache. leider chammer halt i noed uf so-und-so-viel stelle ageh, wells halt nur imaginaer isch... sich ab dem drigeile waer fuer die luet, wo sich ab pi freued, eh z'hoech.

da isch etz uebrigens kein spezielle sedi-afick gsi... er isch glaubs wieder abecho, und v.a. goht er immerhin in e richtig, wo er e au no kenne und schaetze lerne wird...
zorg.ch
#55034 by @ 26.10.2004 20:10 - nach oben -
e^(i*pi) - 1 = 0 -> Eulersche IdentitÀt

isch doch schö oder? zur erlĂŒterig: e und pi kensch jo, und "i" isch diĂ€ sogennant imaginĂ€r einheit. "i" hĂ€t diĂ€ komisch EigĂ€schaft dass i^2 = -1 isch. scho uhurĂ€ verrupft, diĂ€ komplexe ZahlĂ€, oder?

Veruchter isch d'herleitig uf wiki. do verrekt mer schier. vorallem wemmer kei ahnig vo komplexĂ€ zahlĂ€ hĂ€t. i glaub i muess emol Ă€s buĂ€ch do drĂŒber lĂ€sĂ€...
zorg.ch
#55036 by @ 26.10.2004 20:17 - nach oben -
ÀÀÀhÀÀÀ und z = x + iy wiÀmers so schön idÀ schuel lernt....
oder sĂŒscht eifach z = e^(i*phi) chammer scho ganz grobi sache umerupfe...
zorg.ch
#55037 by @ 26.10.2004 20:37, edited @ 26.10.2004 20:43 - nach oben -
diĂ€ fakte sind mir bekannt. i ha sogar schomol Ă€s programm (jawohl, in JAVA) gschriebĂ€ wo mandelbrot bilder berechnet. i kenn s'prinzip scho, aber i schnalls nöd so recht. vorallem wemmer kei ahnig vo Analysis und so hĂ€t. leider han ebĂ€ diĂ€ schuel-bildig a dĂ€ GBSSG nöd ĂŒbercho. scheiss GBSSG!! (guet, i muess no amerkĂ€ das i BMS nöd gmacht ha, i ha kei ahnig was mer döt so lernt). Am schluss blibt mer wohrschinli nur wieder d'autodidaktik...

Frog: I welere schuel hÀsch das glernt?
zorg.ch
#55038 by @ 26.10.2004 20:39 - nach oben -
KSBG (Kantonsschule am Burggraben St.Gallen)
zorg.ch
#55040 by @ 26.10.2004 20:44 - nach oben -
jo, wenn das mit Àm französisch nöd wÀr...
zorg.ch
#55048 by @ 27.10.2004 01:36 - nach oben -
das ist ja nur ein effekt davon, dass die eulersche darstellung der komplexen zahlen mit e funktioniert...
man kann ja eine komplexe zahl mit radius r vom ursprung und winkel phi zur achse der reellen zahlen darstellen als r*e^(i*phi), wie maweg schon (leider falsch :-() angedeutet hat...

und die komplexen zahlen sind halt schon weit schoener und brauchbarer, als man so denken sollte... man koennte das ja als mathematische spinnerei abtun, unbedingt die wurzel von -1 definieren zu wollen, aber in der praxis sind die komplexen zahlen halt wirklich ein verdammt nuetzliches tool fuer viele lustige sachen.
zorg.ch
#55063 by @ 27.10.2004 12:06 - nach oben -
Das ist eine Frage der Interpretation.
Gut ich gebe zu, dass ich den Streckfaktor vergessen habe aber wenn wir schon am Klugscheissen sind, dann ist deine Version nĂ€mlich auch nicht ganz richtig, weil du den Betrag des Streckfaktors zĂŒchen musst.
zorg.ch
#55066 by @ 27.10.2004 12:31 - nach oben -
jo so en huere seich. wenn der streckfaktor negativ ist, ist die zahl halt am ursprung gespiegelt.
man _koennte_ sich darauf einigen, dass nur positive radien zugelassen sind, aber das ist nicht mal sinnvoll, weil z.b. ein ausdruck wie -1*r*e^(i*phi) locker zu -r*e^(i*phi) umgeformt werden kann.
wenn man nun den betrag ziehen wuerde, wuerde offensichtlich etwas falsches rauskommen, da dann -z und z gleich waeren.

und sowieso sehe ich nicht, wieso r positiv sein sollte, wenn du es schon als "streckfaktor" bezeichnest, was ja eigentlich der bessere begriff als "radius" ist, weil er eben negative werte zulaesst...
zorg.ch
#55067 by @ 27.10.2004 12:46 - nach oben -
Okok, das mit dem Betrag war ein Bock von mir. Bin ja schliesslich auch gerade aufgestanden und dÀ lÀuft das Hirn noch nicht so auf hochtouren.
zorg.ch
#55068 by @ 27.10.2004 12:56 - nach oben -
das koennte ich jetzt auch behaupten...

aber isch jo kein stress, hauptsache, du hast was gelernt :-)
zorg.ch
#55069 by @ 27.10.2004 12:58 - nach oben -
jo btw das mit dem betrag war eigentlich gar nicht so abwegig, denn wie man so schön lernt:

z = |z| * (cos(phi) + isin(phi)) = |z| * e ^ (i * phi)

und do chasch jetzt nĂŒmmĂ€ gross was sĂ€gĂ€ gĂ€ll....
I has nur gekonnt verwÀchslÀt
zorg.ch
#55071 by @ 27.10.2004 13:06 - nach oben -
jau, das ist korrekt.

allerdings ist eben der betrag von z in dem fall nicht der betrag des radius, sondern eben der radius: |z| = r
zorg.ch
#55076 by @ 27.10.2004 14:20 - nach oben -
Ihr derbe Sieche - meined er ich chönnt eu emol frogÀ noch 2-3 chline Nochhilfestunde i Mathe wenn ich denn am Tech bin?
zorg.ch
#55081 by @ 27.10.2004 14:36 - nach oben -
bi mir wĂŒr da dĂ€n eher "nothilfestunde" heissĂ€....*g*
zorg.ch
#55082 by @ 27.10.2004 14:48 - nach oben -
jo genau wie allne andere au :-)
i glaub i lo mir die war zahle, hei.
btw: wer meh als e viertelstund z'spot chunt zahlt s'dopplet...
(d.h. us rentabilitaetsgruend chani daenn nu em sedi nohilf geh)
zorg.ch
#54986 by @ 26.10.2004 07:29 - nach oben -
i ha mol 39'000 A4 siite vom pi i de gesys abeglade. da hÀtt fascht en ganze taag s'netz langsam gmacht...