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zorg.ch
#94542 by @ 04.10.2006 13:48 - nach oben -
es goht, scho chli wiit hergholt. am afang isch de adam gsi, denn d'eva, denn di erste einzeller, mehrzeller, wasserviecher, ersti landtier, sÀugetier, dinosaurier, urziitmensche und denn de mensch. lol
zorg.ch
#94552 by @ 04.10.2006 13:59 - nach oben -
Nei ebĂ€ es isch jo sit neuem "Symbolik" und demnoch chan dĂ€ Adam s'GrundgrĂŒscht vo ĂŒsem Genpool darstelle. d'Eve het sich useme Teil dĂ€vo entwicklet aso chöntmer d'Eve als Menschheit gseh, wo sich useme Teil vom Ursprung entwicklet het. I bin kein Theolog und chan das dementsprechend nöd so guet usleggĂ€, dasses du so verwirrend und doch logisch empfindsch.

s'Isch halt eifach en Mischt, wo mol wieder bis um dĂ€ Grund usenand interpretiert wird und noher fĂŒr no abartigere Mischt missbrucht wird...
zorg.ch
#94704 by @ 05.10.2006 19:03 - nach oben -
hm, dasch au e Interpretation. hani jetzt eso nonig kennt.

i fĂŒr min Teil glaub (bzw. weiss) das im jĂŒdische SEHR viel mit Symbolik und Glichniss gschaffe wordĂ€ isch. Und bi aaanderst viel Stelle i de Bible wirds eso usgleit "jo dasch es Glichnis", oder "dasch Symbolik". aber GENAU bi Adam & Eva nehmets so viel Christe punktgnau - und dodemit chani afach nöd bsunders viel afange weeell:

Gott hett Mensch gschaffe.
sowit fĂŒr mi ganz logisch welli nöd glaube das soviel zuefall möglich isch (au nöd i millione vo Johre mit Evolution) das sowas anderst priv komplexes wie de Mensch cha entstoh.

Gott hett Mensch us Lehm gschaffe.
sowit logisch, wie gseit glaubi nöd ad Wortwörtlichkeit vo dem, fĂŒr mi Glichnis. Vo dem her isch do de Interpretationsspielrum recht offe. vo dem her... passt scho :-D
zorg.ch
#94544 by @ 04.10.2006 13:51 - nach oben -
fascht unanfechtbar? ich ha d'bibel zwar nie sÀlber ganz glÀse, aber s'git en spruch wo seit, alli behauptige i de bibel chönd mit ere andere behauptig us de bibel widerleit wÀrde. muesch sie also gar nid afÀchte, das macht sie ganz vonelei.
zorg.ch
#94555 by @ 04.10.2006 14:01 - nach oben -
WiÀni i dem Thread scho erwÀhnt han,

1. SprĂŒch sind mit Vorsicht z'interpretiĂ€rĂ€
und
2. d'Bible isch ine in sich selbst abgschlosses konstrukt, wo dur da, dasses eigentlich kein klare bzw. eidĂŒtige Asatz ad realitĂ€t hĂ€t fascht unafechtbar isch.

So gsehn ichs und ich han d'Bible au nöd gÀnzlich glese.
zorg.ch
#94558 by @ 04.10.2006 14:07, edited @ 07.10.2006 17:42 - nach oben -
S problem a dĂ€ religion i dĂ€ hĂŒtigĂ€ ziit isch, dass es eifach zwenig guets "bodĂ€personal" hĂ€t (zum dĂ€ schön begriff vo dĂ€m theologiestudent ufzgrifĂ€ ^^) .

D ufgob vo dÀ priester, theologÀ und religionslehrer wÀrs ÀbÀ gnau d bibliÀ zitgemÀss z interpretierÀ und sie dÀ menschÀ so nöchher zbringÀ, dass sie sich mit dÀnÀ gschichtÀ us dÀ biblÀ chönd identifizierÀ.
zorg.ch
#94564 by @ 04.10.2006 14:19 - nach oben -
Das erfĂŒlled diĂ€ meischte au. Aber das isch hĂŒt doch nur no e Kompensation zudĂ€ mangelhafte ErziĂ€hig und Lehr ĂŒber Grundwert vo ĂŒsere Gsellschaft. AfĂ€nglich het d'Religion diĂ€ Wert definiert und das isch dozmol ganz glĂ€gĂ€ cho, wellmer het mösse en Weg ha zum d'Bevölkerig ĂŒber s'Mass z'bringe.

WiĂ€ gseit, hĂŒt wĂ€rs nĂŒme nötig wemmer diĂ€ Lehr und ErziĂ€hig nöd so wĂŒr vernochlĂ€ssige.
zorg.ch
#94919 by @ 07.10.2006 18:18 - nach oben -
Die Bibel ist doch absolut, wie Gott auch unfehlbar. Da muss man nix interpretieren, sondern das geschriebene 1:1 umsetzen.

So, wo sind meine Steine?